Immunologiczne przyczyny niepłodności

Diagnostyka immunologicznych przyczyn niepłodności jest diagnostyką trudną. Powinno się ją przeprowadzić po wykluczeniu innych przyczyn niepłodności, podejrzeniu lub zdiagnozowaniu endometriozy, po niepowodzeniu leczenia hormonalnego oraz w przypadku zdiagnozowania u pacjentki choroby o podłożu autoimmunologicznym.

Diagnostyka immunologiczna polega między innymi na wykrywaniu różnego rodzaju autoprzeciwciał zaburzających fizjologiczne procesy rozrodu (np. przeciwciała przeciwtarczycowe, przeciwciała przeciwjądrowe). Bardzo ważna jest diagnostyka wykrywająca przeciwciała przeciwplemnikowe.

W niektórych przypadkach niepłodność związana jest z nadmierną aktywnością cytokin prozapalnych szlaku Th1 i Th17 oraz nieprawidłową liczebnością lub aktywnością komórek NK (naturalne komórki bójcze). Sytuacje te dotyczą zwłaszcza pacjentek z endometriozą.

Leczenie wyżej wymienionych zaburzeń w chwili obecnej jest możliwe, a wyniki są bardzo dobre.
Akceptuje
PHPSESSID